ANWB Boten

Bavaria 44-3

Terug

Prijs: onder bod

  • Bouwjaar2003
  • Lengte 13.95 m
  • Materiaal Polyester sandwich
For Sail Yachtbrokers

For Sail Yachtbrokers

Er zijn nog geen beoordelingen van dit bedrijf. Beoordeel uw jachtmakelaar zie 102 boten van For Sail Yachtbrokers e-mail adverteerder

adres:

For Sail North | De Werf Enkhuizen | Paktuinen 2A | 1601 GD Enkhuizen
For Sail South | Marina Port Zélande | Kabbelaarsbank Steiger K 1
3253 ME  Ouddorp
Nederland
forsailyachtbrokers.nl

klik hier voor telefoonnummer

Basisgegevens van de Bavaria 44-3

  • YF ref:121403
  • Verkoper:For Sail Yachtbrokers
  • Verkoper referentie:4157
  • Categorie:Zeiljacht
  • Lengte:13.95 m
  • Breedte:4.25 m
  • Diepgang:1.95 m
  • Materiaal:Polyester sandwich
  • Bouwjaar:2003
  • Land: Nederland
  • Ligplaats boot: In Hellevoetsluis - Nederland. Contact For Sail in Marina Port Zélande - Ouddorp
  • Slaapplaatsen:6 + 1 extra
  • Prijs:onder bod

Samenvatting

Van 1e eigenaar, perfect onderhouden, 3 hutten, nieuwe interieur bekleding, nieuwe rolgenua, nieuwe koelkast, 2x recente boegschroef, Webasto, bijboot

Algemeen

  • Ontwerper: J & J Design
  • Werf: Bavaria Yachtbau
  • Bouwnummer: DE-BAVS44N2F303
  • CE: A
  • CE-normering: A
  • Rompvorm: rondspant
  • Dek en opbouw materiaal: polyester met anti slip
  • Opbouw vorm, materiaal: polyester met anti slip
  • Ramen: Lewmar dekluiken (met rollo's - behalve bij dekluik in de salon) en patrijspoorten
  • Doorvaarthoogte normaal: 1950 cm
    ca. 19,50 meter
  • Diepgang: 195 cm
  • Waterverplaatsing: ca. 12.200
  • Ballast: ca. 4.150
  • Besturing: 2x Whitlock stuurstand met Whitlock driver en 2x Lewmar rvs stuurwiel
  • Roer: balansroer
  • Driftbeperking: loden vinkiel (in plaats van gietijzer)
  • Opmerkingen:
    • Witte polyester romp met blauwe biezen
    • Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer
    • Vaste kunststof kuiptafel met opklapbare massief teak zijbladen en te vergroten middels een extra groot tafelblad. Er zijn donker blauwe hoezen voor over de kuiptafel en de zijbladen
    • 2010 : 2x Opbergbak (hout voorzien van witte topcoat) onder de sprayhood (ipv valstoppers en lieren)
    • Er is geen zitje meer aanwezig om achter het stuurwiel over de doorloop naar het zwemplateau te plaatsen
    • Teak op de vloer bij de doorgang van de kuip naar het zwemplateau
    • Extra afwateringen gemaakt aan het einde van de loopdekken (ten hoogte van de stuurwielen naast de kuip)
    • Teak potdeksel met rvs strips bij de klampen
    • 6x Aluminium klampen (dus ook midscheeps) en de klampen op het achterschip zijn op de teak potdeksel gemonteerd
    • Het jacht is in oktober 2003 opgeleverd aan de huidige (dus eerste) eigenaren
    • Het onderwaterschip is in juni 2017 voorzien van een nieuwe laag zelfslijpende antifouling

Accommodatie

  • Stahoogte: 190 cm
    ca. 1,90 meter
  • Hutten: voorkajuit, salon en 2x achterkajuit
  • Slaapplaatsen: vast: 6 extra: 1 crew: 0
    6 - 7 slaapplaatsen
  • Type interieur: mahonie betimmering - in 2015 is het interieur compleet gelakt
  • Gordijnen: Kerpen blauwe stoffen Rib bekleding en een nagel nieuwe complete set Kerpen blauwe stoffen rib bekleding
  • Watertank & materiaal: totaal ca. 360 liter (in 2 kunststof tanks)
  • Vuilwatertank & materiaal: 1x ca. 60 liter kunststof tank (aangesloten op de achterste toilet)
  • Watersysteem: elektrisch waterdruksysteem
  • Warm water: Quick boiler (verwarmd via de motor of via 230 Volt walstroom)
  • Aantal douches: 2x badkamer met 1 douche
  • Toiletten: 2012 : 2x elektrische TMC toilet (de toilet in de achterste badkamer is hoger gemonteerd en wordt nu gebruikt als pissoir)
  • TV: Philips TV met Digitenne (Digitenne haaievin antenne is onder de radardome in de achterstag gemonteerd)
  • Radio/CD-speler: 2015: JVC KD-SD80BT/KD-R50 radio/cd-speler met Bluetooth, 2x JVC speaker in de salon, 2x speaker bij de kajuitingang en een afstandsbediening
  • Kooktoestel & brandstof: 2 pits kooktoestel (slechts sporadisch gebruikt)
  • Oven: oven (zeer sporadisch gebruikt)
  • Koelkast & voeding: 1x toploader koelkast met een Coolmatic compressor (vernieuwd in juni 2017) en 1x 230 Volt frontloader koelkast (in de bakboord achterkajuit - werkt alleen op walstroom)
  • Vriezer: vriesvakje in de 230 Volt frontloader koelkast
  • Verwarming: Webasto 5.000 Watt met blaaspunten in de stuurboord achterkajuit, de voorkajuit, de voorste badkamer en in de salon
  • Opmerkingen:
    • Luxe Latex matrassen in de voorkajuit met een airmatras eronder
    • Het tweepersoons bankje is uit de salon verwijderd en hiervoor in de plaats zijn 2 losse en inklapbare teak stoeltjes aanwezig
    • In het midden van de salonvloer ligt een donker blauw vloerkleed
    • Er is een wireless afstandsbediening, waarmee een moderne en sfeervolle 230 Volt lamp in de salon kan worden aangezet en 2 aparte 230 Volt verwarming elementen. 
    • In 2013 zijn alle toiletslangen vernieuwd
    • De kombuis is compleet met komaliewant
    • 230 Volt Philips Senseo koffie apparaat
    • 230 Volt Waterkoker
    • 230 Volt Tosti ijzer
    • Los 1 pits kooktoestel (voor in de kuip)
    • Diverse 230 Volt stopcontacten in het interieur

Motor en elektra

  • Merk: Volvo Penta D2-55 A (motornummer : 5102 975253K)
  • Bouwjaar: 2003
  • Vermogen: 55 Pk / 40,4 kW
  • Brandstof: diesel
  • Verbruik: ca. 4 L/H
  • Voortstuwing: 2004 : saildrive (het membraan van de saildrive is niet vernieuwd) en een 3 blads Volvo klapschroef
  • Koeling: intercooling
  • Brandstoftank aantal: ca. 210 liter kunststof tank
  • Max snelheid: ca. 8,5 knopen
  • Kruissnelheid: ca. 7,5 knopen
  • Boegschroef: 2011 : 2x Vetus boegschroef (15kFk) met 2x 15 cm boegschroeftunnel (iedere boegschroef is op een aparte service accu aangesloten)
  • Accu: 2x 180 Ah service accu (juli 2015), 1x 88 Ah motor accu en 1x 44 Ah losse accu in bakskist (om de elektrische buitenboord motor te kunnen opladen
  • Acculader: 1x Mastervolt 25 A (2004) en 1x HQ-Char-Car06 (voor losse accu in bakskist)
  • Dynamo: 1x
  • Omvormer: Micro Control 300 Watt/230 Volt omvormer voor de TV
  • Walstroom: 2x vaste walstroomaansluiting (1x op de spiegel en 1x in de ankerbak) met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
  • Voltage: 12 en 230 Volt (walstroom)
  • Opmerkingen:
    • Om het jaar is de motorolie ververst en in het voorjaar van 2017 is dit voor het laatst uitgevoerd
    • De saildrive olie is in het voorjaar van 2017 ververst
    • Battery Controller op het schakelpaneel bij de kaartentafel

Navigatie en elektronica

  • Kompas: 2x Plastimo kompas op de stuurstanden
  • Log/snelheid: 2004 : Raymarine ST60 Tridata (in de kuip bij de kajuitingang)
  • Dieptemeter: 2004 : Raymarine ST60 Tridata (in de kuip bij de kajuitingang)
  • Windmeter: 1x Raymarine ST60 Wind (2004 - in de kuip bij de kajuitingang) en 1x Raymarine ST60+ Wind (2006 : bij de kaartentafel)
  • Navigatieverlichting: anker- , stoom-, dek-, boeg-, hek- en kuip verlichting (in de achterstag en in het instrumenten bracket op de kuiptafel)
  • Kaarten, gidsen: 2x Navionics
  • Roerstandaanwijzer: via autopilot
  • Autopilot: 2004 : Raymarine ST6001+ Smartpilot met Giro kompas
  • GPS: in de beide kaartplotters
  • Kaartplotter: 1x Raymarine A60 (2012 : bij de kaartentafel) en 1x Raymarine 435i (2004 : in een draaibaar paneel - op de kuiptafel - met een interne GPS antenne)
  • Radar: 2004 : Furuno 1621 (bij de kaartentafel - de radardome hangt in een bracket in de achterstag)
  • Marifoon: 2004 : Simrad RS81 (met een 2e aansluiting bij dekajuitingang)
  • Opmerkingen:
    • Raymarine RS12 GPS antenne
    • 2x Weerstation

Tuigage

  • Type tuigage: sloep 7/8 getuigd
  • Mast materiaal: aluminium Selden mast, giek, Rodkicker, rvs verstaging (met aluminium Hasselfors stagkokers), dubbele set zalingen en een handmatige Hasselfors achterstagspanner
  • Zeilen materiaal: witte Elvstrom High Tech Laminaat zeilen
  • Grootzeil: 2003 : Elvstrom : High Tech Laminaat vertikaal doorgelat rolgrootzeil
  • Rolgrootzeil: Selden Furlin mast
  • Genua: 1x Nieuwe (2017 - nog nooit gebruikte) Elvstrom Dacron rolgenua (ca. 54m2) en 1x Elvstrom (2003) : High Tech Laminaat rolgenua met een donker blauwe UV stroom
  • Genua reefsysteem: Furlex 300S
  • Lieren: 2x Harken 40 ST en 2x 48 ST (genua schoot), 1x elektrische South Pacific 500 Watt vertical windlass (in 2012 gemonteerd - voor inrollen van de rolgenua) en 2x Lewmar 16 ST op de mast (voor in/uit-rollen van grootzeil en heisen van vallen)
  • Opmerkingen:
    • Donker blauwe genuahuik (Rocon)
    • Spinnaker lift systeem op de voorzijde van de mast 
    • Aluminium spinnakerboom (hangt aan de voorzijde van de mast)
    • Spinnakerval
    • De blokken en de lijnen zijn van de opbouw verwijderd, waardoor er geen lijnen meer vanaf de mast naar de kuip gaan en de opbouw lekker strak is
    • In 2012 zijn zowel aan stuurboord als aan bakboord een Lewmar 16ST lier gemonteerd
    • Het rolgrootzeil wordt aan de mast bedient (In/Uit rollen)
    • De standaard grootschootoverloop is van het kajuitdak verwijderd, waarna 2 nieuwe blokken zijn gemonteerd
    • De eigenaar heeft in 2012 beide Harken 40 ST lieren van onder de sprayhood verplaatst naar het einde van de kuiprand (dicht bij de stuurwielen), waarna de grootschootvoering naar een German Mainsheet System veranderd werd. 
    • De Rutgerson valstoppers kunnen eenvoudig worden teruggeplaatst en zijn aanwezig
    • In 2015 is een elektrische lier op de mastvoet gemonteerd, waarmee de grootschoot wordt bedient. Deze lier is met een waterresistent wireless afstandsbediening te bedienen.
    • De grootschoot voor het German Mainsheet Systeem is in 2015 vernieuwd
    • De Dyneema reeflijn van de rolfokinstallatie is in 2015 vernieuwd

Uitrusting buitenom

  • Ankers & materiaal: 1x gegalvaniseerd ploeganker met ca. 50 meter gegalvaniseerde (10 mm) ankerketting
  • Ankerlier: elektrische Lofrans Tigres 1.200 Watt ankerlier met een Quick afstandsbediening (aan te sluiten in de ankerbak op het voordek)
  • Buiskap: donker blauwe sprayhood met een rvs beugel frame. In 2015 zijn de raampjes vernieuwd en is de middelste ruit is voorzien van ritsen, waardoor deze open te ritsen is
  • Bimini: witte parasol (te monteren op de kuiptafel of in een lier in de kuip)
  • Buitenkussens: losse wit/blauw gestreepte kuipkussens
  • Zeerailing: rvs septers, preekstoel, hekstoel en dubbeldraads zeerailing (vernieuwd in 2016 door een dikkere draad dan standaard) met midscheepse doorgangen
  • Zwemplatform: met antislip
  • Zwemtrap: rvs
  • Bijboot: 2012 : Storm 250 rubberboot
  • Bijboot buitenboordmotor: 2012 : elektrische Cast Marine 34 lbs (2 Pk) buitenboordmotor
  • Opmerkingen:
    • De rubberboot kan gemakkelijk worden gehesen met een val, waarna de bijboot middels een paar haken op het achterschip kan worden vastgemaakt
    • Douche op het zwemplateau (met warm en koud water)
    • Er is een wit zeiltje dat over de ruiten van de spayhood bevestigd kan worden (tegen de zon)
    • Bootsmanstoeltje
    • Anker bol
    • Kegel (te hijsen tijdens motor-zeilen)
    • 12 Volt elektrische luchtpomp voor het rubberbootje

Veiligheid

  • Bilgepomp: 2012 : Handmatige en elektrische bilgepomp
  • Brandblusser: 1 Kg brandblussers (moet gekeurd/vernieuwd worden) en een blusdeken
  • Radarreflector: Staaf radarreflector in de achterstag
  • Gasbun met afvoer: De originele gasbun is verwijderd. In de bakboord bakskist is een gasbun geplaatst met een afvoer
  • Opmerkingen:
    • Noodhelmstok
    • Life-Line banden aan dek
    • Life-Sling (met een donker blauwe hoes)
    • Rookmelder

terug

For Sail Yachtbrokers

Team For Sail is een team van enthousiaste watersporters die zijn opgegroeid tussen de boten en van hun hobby hun beroep hebben gemaakt en bestaat alweer 15 jaar dit jaar! Het team bestaat uit Jan-Ward van Dantzig (E.M.C.I. gecertificeerd jachtmakelaar), Barend Kol, Tim van Daal, Tjeerd Klouwers, Noud Winterink, Tanja Sijm, Stijn Punt en Joyce den Haan. Samen vormen zij een hecht team met een groot netwerk in binnen- en buitenland. Het doel is jachten verkopen, maar het motto bovenal een plezierige partner in business zijn.

 

U vindt For Sail Yachtbrokers op twee van de mooiste locaties in Nederland ! For Sail Noord is gevestigd aan de Paktuinen 2A in Enkhuizen (midden in het centrum). For Sail Zuid is al jaren gevestigd in het mooie Marina Port Zélande aan de Kabbelaarsbank Steiger K1 in Ouddorp. Op beide locaties beschikken we over eigen verkoopsteigers en kantoren aan het water.


For Sail Yachtbrokers is officieel HISWA Qualified Yacht & Ship Broker, is lid van de Nederlandse Bond van Makelaars in Schepen, is E.M.C.I. Gecertificeerd Jachtmakelaarskantoor én heeft een groot netwerk in zowel binnen- als buitenland. 

For Sail is agent van Agile Yachts (full carbon high performance One Design), Puffin Yachts, Fareast Yachts, North Sails (advies, service, reparaties, nieuwe zeilen, sprayhoods en alle andere canvas producten) en U-Dek®.
 
Verkoophavens For Sail Yachtbrokers
 
Marina Port Zélande:
Op de grens van Zeeland en Zuid-Holland in Ouddorp is de verkoophaven van For Sail Yachtbrokers te vinden en wel in Marina Port Zélande. De goed gesitueerde verkoopsteiger (Steiger K), met in totaal zo'n 50 te koop aangeboden zeiljachten en motorboten, ligt aan de Kabbelaarsbank, tussen de westzijde van het Grevelingenmeer en de Noordzee in en is goed bereikbaar via de N57. 
 
De Werf Enkhuizen:
In het mooie centrum van Enkhuizen is de tweede vestiging van For Sail Yachtbrokers gevestigd. De gehele steiger in de binnenhaven is gereserveerd voor het verkopen van zeiljachten en motorboten. Naast verkoop is er op het terrein ook een jachtservice aanwezig waar al het onderhoud aan uw jacht kan worden gedaan.
 
Sea For Yourself at FOR SAIL YACHTBROKERS !

Het drijvende verkoopkantoor in Marina Port Zélande is 7 dagen per week van 10 AM - 5 PM geopend.
Het kantoor in Enkhuizen is 5 dagen per week geopend van 9 AM - 5 PM en in het weekend op afspraak.

Team For Sail Zuid      Jan-Ward van Dantzig, Joyce den Haan en Stijn Punt
Team For Sail Noord   Tjeerd Klouwers, Barend Kol, Tanja Sijm en Noud Winterink 
 

meer informatie aanvragen

versturen

stuur de advertentie van de Bavaria 44-3 door naar een vriend

versturen
 

ligplaats van de Bavaria 44-3:

Route plannen